Sopron az optimisták fővárosa

... meg a Heinekené

sopron002.JPGMikor meghívást kaptam a Soproni sörgyár bejárására meg kell vallanom előítéletekkel vágtam neki az útnak Én, aki a kis főzdék és a kézműves sörök elkötelezett híve vagyok a látogatás során csalódtam, méghozzá pozitívan.

Történt ugye, hogy jött egy meghívás az említett sörgyár ügynökségétől egy pénteki napra. Felvilágosult lévén nem hagyhattam ki a lehetőséget...

Adott napon elindultam a Hősök tere irányába megkeresni a buszt, ami Sopronba visz majd engem. Mit nekem 3 órás buszút ugye, ha a végén biztosan lesz sör! Az út során sikerült megkóstolnom az új (biztosra mentek) 0,0%-os mentás-lime-os Radlert, de ezt a hibát soha többé nem fogom elkövetni. Sajnálom, de egy igen kiábrándító italt sikerült összehozni.

A gyárba érve, szép gesztusként a vezérigazgató úr fogadott bennünket az ajtóban. (halkan jegyzem meg, hogy úgy rohantam el mellette a mellékhelyiséget keresve, mint egy eszelős egy kósza "hi"-t odavetve, hogy azóta is furdal a lelki ismeret. Mentségemre legyen mondva kb. Győrben álltunk meg utoljára. Ezúton követném meg őt!)

Első programként az ilyen eseményeken szokásos sajtótájékoztató várt bennünket, ahol a Soproni brand megújulásáról hallgattuk a miérteket és a hogyanokat. Folyamatosan az volt az érzésem, hogy jó-jó, de 10 év multinál eltöltött idő után pontosan tudom, hogy a lelkesedés, amit látok az a nagyvállalati dolgozókra jellemző szellemiség és majd az esti bulin kiugrasztom a nyulat a bokorból. (Nem. Nem sikerült)

sopron001.JPG

Bejárás előtt beöltöztettek minket munkavédelmi szempontok szerint, legalábbis a legenda ez volt, de az is lehet, hogy csak röhögni akartak egy jót egy sor kukásnak öltöztetett sajtómunkáson. Én mondjuk remekül szórakoztam magamon. 

sopron005.JPG

Nyilván érdekes volt megtapasztalni a gyártás folyamatát. Legutóbbi gyárlátogatásom még úttörő koromban történt, így nagyon izgalmasnak találtam. Szerencsére csoportunkat a gyárigazgató úr kísérte körbe, aki segítőkészen terelgetett bennünket.

sopron003.JPG

Az egész séta alatt az volt a benyomásom, hogy minden pontos és profi, valahogy mégsem volt annyira személytelen, mint amire számítottam. Valószínűleg a dolgozók kedvessége kihatott a hely hangulatára is.

sopron004.JPG

A program végén bemutatták számunkra hogyan kell jól sört csapolni. Kiderült, hogy itt akkor most tényleg minden ki van számolva precízen. Még azt is tudományosan megmérték, hogy hány fokos szögben kell tartani a csaphoz mérten a poharat (45), milyen hőmérsékleten, milyen bolygó együttállásoknak kell teljesülnie és nyilván az sem mindegy, hogy a vendégnek milyen színű a szeme. Ez is egy tudomány nah. Olyan ez, mint a bornál a dekantálás csak itt nem az ülepítésre kell figyelni, hanem a szénsavra, meg a mittudoménmire. 

sopron007.JPG

Este azután Sopron főterére hívtak bennünket a Soproni első sörfesztiváljára. Fellépett a Magna Cum Laude és a Strokes. Utóbbi nevét először nem értettük, majd mikor rájöttünk, hogy akkor ez most egy agyérzésről elnevezett formáció, akkor percekig röhögtünk. Jó ok, akkor már kaptunk sört... meg pálinkát...

Megkezdtem hát a "kiugrasztom a nyulat a bokorból" akciót, aminek a lényege az volt, hogy keresek egy "sopronist" és laza sörözés közben kiszedem belőle a valódi véleményét. Nos meg is kaptam, de nem azt amire számítottam. Arról van szó ugyanis, hogy kiderült számomra, hogy a sör iránti szenvedély és az igényes sörözés kultúrája iránti elkötelezettség legalább annyira jellemző az itt dolgozókra is, mint a kis sörfőzökre. Azzal a különbséggel, hogy míg a kézműves sörök "arcait" meg tudjuk ismerni egy-egy főzdefeszt alkalmával, addig a a nagy gyárak profi csapatával csak ilyen események alkalmával lehet találkozni.

Egyszóval ez a felismerés most megváltoztatott bennem valamit.

Köszönöm a Heineken Hungáriának a meghívást! Remélem megtartják jó szokásukat!

Eszter

 

A márka megújulásával kapcsolatos sajtóközlemény, pedig itt olvasható:

 

Megújul a Soproni csomagolása

 

Budapest, 2014. április 14. - Magyarország kedvenc sörmárkája hét év után megújult, így a fogyasztók mostantól új, egységesebb megjelenéssel találkoznak, amikor Sopronit vásárolnak. Az új design a portfólió minden darabját érinti, az üveges és a dobozos kiszerelésekben egyaránt. 

A márka megjelenése az elmúlt 120 évben többször változott, fejlődött, viszont az elmúlt években bevezetett új kategóriák megjelenése (radlerek, ízesített barna sörök) a klasszikus termékektől egyre jobban eltért. Annak érdekében, hogy a Soproni termékpalettája könnyebben beazonosítható legyen, a márka úgy döntött, új arculatot ad söreinek.

Mivel a Soproni számára mindig kiemelten fontos volt a helyi kötődés, és rengeteg szálon kapcsolódik a hűség városához, ezért a gyökerek még hangsúlyosabb szerepet kapnak a csomagoláson. Ezt jelképezi a jól látható Hűség Kapuja, és Tűztorony is. További újítás, hogy a Soproni optimista szemlélete is minden terméken olvasható lesz mostantól, ráadásul a gyártó - kategóriájában elsőként -, a teljes termékpalettán feltünteti az egyes termékek energiaértékét.

A megújulás csak a Soproni külsejét érinti, a sokszorosan díjnyertes ital összetétele, a sörgyártás módja nem változik. A termékek a jövőben is a legmagasabb minőségben készülnek, hogy a Soproni továbbra is Magyarország kedvenc sörmárkája maradjon.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Facebook


süti beállítások módosítása